Δήμαρχος

Στο ιστολόγιό μου θα βρείτε ειδήσεις, πληροφορίες και σχόλια σχετικά με τους τομείς λειτουργικής μου δραστηριότητας στο ΔΗΜΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ, καθώς και επιθεώρηση επιλεγμένων καίριων πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών θεμάτων της τρέχουσας επικαιρότητας.

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008

ΒΑΣΩ ΑΡΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

ΑΡΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΩ
ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΥ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Το Κέντρο Ψυχοκοινωνικής Στήριξης είναι συμβουλευτικό κέντρο για παροχή υπηρεσιών στους δημότες

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ

•Α. Η προαγωγή της πρωτοβάθμιας ψυχικής υγείας των δημοτών
•Β. Η ψυχολογική και κοινωνική στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων
•Γ. Η λειτουργική συνεργασία με τους φορείς που λειτουργούν στο πλαίσιο του δήμου (καθώς και μη κυβερνητικές οργανώσεις) αναφορικά με την υποδοχή και την παραπομπή περιπτώσεων που χρήζουν στήριξης.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ (ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟΧΟΥ)

•Α) Καταρχήν στον γενικό πληθυσμό του δήμου, στο βαθμό που θα υλοποιούνται δράσεις για την προαγωγή της φυσικής και ψυχικής υγείας (π.χ. προγράμματα πρόληψης της παιδικής παχυσαρκίας και γενικότερα προώθησης της υγιεινής διατροφής),
•Β) παροχή συμβουλευτικής σε γενικό πληθυσμό, γονείς, παιδιά, ηλικιωμένοι κ.α.
•Β) παροχή υπηρεσιών σε ευπαθείς ομάδες όπως μετανάστες, άτομα με αναπηρίες, δυσλειτουργικές οικογένειες, άνεργους κ.α.
•Γ) παροχή εξατομικευμένης στήριξης σε θύματα ενδοοικογενειακής κακοποίησης (παιδιά, γυναίκες, ηλικιωμένοι) και γενικότερα σε άτομα που χρήζουν συμβουλευτικής.

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΕΧΕΙ

•Υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Ψυχοκοινωνικής Στήριξης

•Η Συμβουλευτική απευθύνεται σε άτομα και ομάδες προκείμενου να τους βοηθήσει να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους, να ανακουφιστούν από τον πόνο τους , να επιλύσουν τις κρίσεις τους και να αυξήσουν την ικανότητα τους να λύνουν προβλήματα και να παίρνουν αποφάσεις.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Επικεντρώνεται στις συναισθηματικές και «συμπεριφορικές» δυσκολίες καθώς και σε διαταραχές που σχετίζονται με άγχος , κατάθλιψη, φοβίες , διαταραχές πρόσληψης τροφής, σεξουαλικά προβλήματα , συζυγικές δυσκολίες κ.α.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
•Η συμβουλευτική και ψυχολογική στήριξη της ομάδας αυτής επικεντρώνεται γύρω από ζητήματα των ηλικιωμένων όπως οι συνέπειες της συνταξιοδότησης , του θανάτου ή της απώλειας ενός προσφιλούς προσώπου καθώς επίσης κάποιων διαταραχών όπως η άνοια τύπου Alzheimer , η απώλεια των νοητικών ικανοτήτων σε προχωρημένη ηλικία.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΕΥΓΑΡΙΩΝ

Στόχος είναι η διερεύνηση και διευκόλυνση της δυναμικής που υπάρχει στις ανθρώπινες σχέσεις και στα οικογενειακά «συστήματα».
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

•Συμβουλευτική Ατόμων με Αναπηρία


Στην κατηγορία αυτή ανήκουν άτομα με σωματικές και ψυχικές αναπηρίες. Η Συμβουλευτική αυτών των ατόμων στρέφεται προς τα ίδια τα άτομα και τα πάσης φύσεως προβλήματα τους από σωματικά μέχρι ψυχικά. Βασική επιδίωξη είναι η αντιστάθμιση των αισθημάτων μειονεξίας που φυσιολογικά κατατρύχουν τα άτομα αυτά, η καταπολέμηση της απομόνωσης και της απόσυρσης, η αντιστάθμιση της αίσθησης της ανικανότητας , της αχρηστίας , της αδυναμίας, της έλλειψης προσαρμογής.

ΟΜΑΔΕΣ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ


•Οι ομάδες αυτές στόχο έχουν την ανταλλαγή εμπειριών και την κοινή δράση απέναντι σε ένα πρόβλημα, μέσα από συμπεριφορικες-γνωσιακές τεχνικές να βοηθήσουν το άτομο να επεξεργαστεί τα αρνητικά συναισθήματα και τις συναισθηματικές του εμπλοκές , να βιώσει μια επανορθωτική-διορθωτική συναισθηματική εμπειρία μέσα στην ομάδα αξιοποιώντας το σύνολο των δυναμικών που αναπτύσσονται σε κάθε συνεδρία. Οι ομάδες συντονίζονται από έμπειρους θεραπευτές.

ΟΜΑΔΕΣ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ

•Τα μέλη που αποτελούν τις ομάδες αυτές μπορεί να είναι άτομα που αντιμετωπίζουν ένα παρόμοιο πρόβλημα ή να αποτελούν μικτή ομάδα(δηλαδή άτομα με ποικίλες δυσκολίες).

ΨΥΧΟΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

•Η στήριξη απευθύνεται σε άτομα που έχουν διαγνωσμένα προβλήματα και στους φροντιστές αυτών των ατόμων. Η εκπαίδευση και η ψυχολογική στήριξη έχει διπλό στόχο. Από την μια πλευρά περιλαμβάνει ενημέρωση για πρακτικά ζητήματα όπως φαρμακευτική αγωγή, κατάλληλη διατροφή , ατομική υγιεινή και γυμναστική άσκηση, συχνότητα επισκέψεων σε εξειδικευμένες υπηρεσίες και αναγνώριση συμπτωμάτων που απαιτούν επαγγελματική επιτήρηση και βοήθεια. Ο δεύτερος στόχος αυτής της εκπαίδευσης απευθύνεται πιο ειδικά στους φροντιστές-συγγενείς αυτών των ατόμων καθώς τους «ανακουφίζει» από το «φορτίο» της περίθαλψης και φροντίδας αυτών των ατόμων.

ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΚΟΙΝΟΥ

•Η έλλειψη ενημέρωσης και πληροφόρησης πάνω σε θέματα υγείας και σε κοινωνικά προβλήματα δημιουργεί φόβο και περιθωριοποίηση. Το κοινωνικό στίγμα απέναντι στα άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και διαταραχές είναι υπαρκτό και φανερό στις στάσεις και τις αντιλήψεις του κοινού. Η ευαισθητοποίηση του κοινού είναι πολύ σημαντική για την καταπολέμηση αυτού του φαινομένου. Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης έχουν την δυνατότητα να απευθύνονται σε πολλά και διαφορετικά ακροατήρια και μπορούν να πετύχουν διάφορους στόχους όπως βελτίωση της γνώσης , αλλαγή συμπεριφορών καθώς και αλλαγή «νοοτροπίας».

ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ

•Το Κέντρο Ψυχοκοινωνικής Στήριξης λειτουργεί ως φορέας ΠΡΟΛΗΨΗΣ.
•Πρωτογενής πρόληψη: Παρέμβαση στον γενικό πληθυσμό
•Δευτερογενής πρόληψη: Παρέμβαση σε ομάδες «υψηλού ελέγχου»
•Τριτογενής πρόληψη: Παρέμβαση σε προβληματική κατάσταση, με στόχο τη μείωση της υποτροπής.

ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

•Ενημερώνει τους δημότες

•Προλαμβάνει δύσκολες και παρεκκλίνουσες συμπεριφορές

•Συμβουλεύει γονείς, νέους, ηλικιωμένους

Παρεμβαίνει σε άτομα και ομάδες υψηλού κινδύνου

•«Θεραπεύει» με ομάδες συμβουλευτικής και αυτογνωσίας.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Γνωσιακές-συμπεριφοριστικές μέθοδοι τραιναρίσματος επεξεργασίας αρνητικών σκέψεων, πεποιθήσεων και ενδιάμεσων πεποιθήσεων (προέλευσης Α. Beck)

1. Εντοπισμός αρνητικής σκέψης (π.χ. μήπως δεν είναι γνωσιακή θεραπεία, αλλά θεραπεία της κυράς μας της μαμμής). Καταγραφή της. Σε περίπτωση μη εντοπισμού συγκεκριμένης αρνητικής σκέψης, γίνεται συζήτηση για αρνητικές σκέψεις των παχύσαρκων, έστω και αν ο θεραπευόμενος είναι πετσί και κόκαλο.

2. Παρουσίαση στον θεραπευόμενο ενός φύλλου χαρτιού με παιδαριώδη σχηματική απεικόνιση και επεξήγηση αρνητικών σκέψεων, με τίτλους που δεν βγάζουν κανένα νόημα. Συζήτηση αδυναμίας του θεραπευόμενου να καταλάβει τι διάολο σημαίνουν αυτά. Διαβεβαίωση του θεραπευτή ότι 99 στους 100 ασθενείς του (SIC) καταλαβαίνουν με την πρώτη περί τίνος πρόκειται και συνεργάζονται καταγράφοντας σκέψεις τους. Επίκληση του επιχειρήματος ότι και στο Ινστιτούτο χρησιμοποιούν την ίδια σελίδα.

3. Πρόταση για βιβλιοθεραπεία. Υπόδειξη βιβλίων, που μιλούν όμως για γνωσιακή θεραπεία και όχι εκείνη της κυράς μας της μαμμής. Συνειδητοποίηση από τον θεραπευόμενο ότι έχει μπόλικες αρνητικές σκέψεις. Καταγραφή τους. Παρουσίασή τους στο θεραπευτή. Αμηχανία του θεραπευτή («Μα εγώ μετά βίας βγάζω μία αρνητική σκέψη από τους πελάτες μου και εσείς μου φέρατε τόσες!»–Θα κάνει πως ξέχασε τι έλεγε προηγουμένως για τους 99 στους 100).

4. Υπόδειξη στο θεραπευόμενο να βάλει σε διαφορετικές στήλες τις αρνητικές σκέψεις και να συμπληρώσει όλες τις στήλες (Assumptions, ενδιάμεσες αρνητικές σκέψεις, πεποιθήσεις, ενισχυτικά γεγονότα για την εμπέδωση των πεποιθήσεων, αμφισβήτηση, εναλλακτική πρόταση, πως αισθάνεσαι μετά την πρόταση που έκανες εσύ ο ίδιος). Αφιέρωση ειδικής συνεδρίας για την διευκρίνιση ότι core beliefs ερμηνεύεται στα ελληνικά «πυρηνικές πεποιθήσεις» και όχι «κεντρικές πεποιθήσεις». Επεξήγηση ότι έτσι το ερμηνεύουν στο Αιγινήτειο και επομένως έτσι είναι η ελληνική γλώσσα. Παράθεση επιχειρήματος ότι core ερμηνεύεται μόνο πυρήνας, πυρηνικό, στο αγγλοελληνικό λεξικό Divry’s (=Γεωργίου Κωνσταντοπούλου εκ Δίβρης).

5. Χωρίς να εξεταστούν οι ήδη εντοπισθείσες αρνητικές σκέψεις, ψάχνουμε και για άλλες. Αναπομπή της λίστας στο θεραπευόμενο με υπόδειξη για πιο γεωμετρικά καλαίσθητη σχεδίαση των στηλών των βαθμών επεξεργασίας κάθε αρνητικής σκέψης. Επανυποβολή στο θεραπευτή σε επόμενη συνεδρία.

6. Self disclosures του θεραπευτή προς το θεραπευόμενο, ώστε ο τελευταίος να καταλάβει τι λάθη κάνει και να τα γράψει. Να γράψει και τις αμφισβητήσεις που θα κάνει ο ίδιος στις δικές του αρνητικές σκέψεις, καθώς και πόσο ωραία νιώθει τώρα που έκανε τη δουλειά όλη μόνος του.

7. Συζήτηση, κατόπιν απορίας του θεραπευόμενου για την Judith Beck και το Βιβλίο της Εισαγωγή στη Γνωσιακή Θεραπεία-Cognitive Therapy, Basics and Beyond, ως προς ανάγκη δόμησης της συνεδρίας, εξαγωγή συμπερασμάτων, σύνδεση με την προηγούμενη συνεδρία, ανάγκη να συνοψίσει ο θεραπευόμενος στο τέλος της θεραπείας τι κατάλαβε και τι δεν κατάλαβε, διαδικασία με οποία οδηγούμαστε από την αρνητική σκέψη στην ενδιάμεση πεποίθηση και μετά στην πεποίθηση. Θα πρέπει να εξηγηθεί στο θεραπευόμενο (αφού συμπληρωθούν τουλάχιστο 65 ώρες συνεδριών) ότι αυτά δεν είναι απόλυτα («Ναι, υπάρχουν ορισμένοι άκαμπτοι συνάδελφοί μου που ακολουθούν αυτή τη δομημένη τεχνική. Όμως έχει γραφτεί – πού; στον Τηλεθεατή;- ότι αυτό κουράζει τους ασθενείς, και πράγματι όλοι οι ασθενείς μου, μου έχουν έρθει παρακαλώντας με, ικετεύοντάς με να μιλάμε ελεύθερα γιατί δεν αντέχουν αυτή τη δόμηση. Εγώ επειδή ενδιαφέρομαι πραγματικά για αυτούς και τους αγαπάω, δεν κάνω δόμηση, για το καλό τους»)

8. Συζήτηση για άλλο είδος θεραπείας που έμαθε ο θεραπευτής ότι κάνουν στο εξωτερικό, και το οποίο έχει σχέση με τη γνωσιακή θεραπεία επειδή δίνει απαντήσεις π.χ. γιατί ο ασθενής νιώθει κατώτερος, ή ότι τον δουλεύουν.

9. Ανακάλυψη ότι υπάρχουν στο φάκελο του θεραπευτή πολλές δεκάδες αρνητικών σκέψεων που λιμνάζουν επί μήνες, χωρίς να έχουν συζητηθεί. Επιχειρήματα για ανατροπή των ισχυρισμών του θεραπευόμενου («Μα εσείς φταίτε για τη διαχείριση του χρόνου, εγώ απλώς συζητάω αυτά που φέρνετε εσείς στη συνεδρία! Κοιτάξτε πως χαμογελάω σαν αυθόρμητο παιδί!»).

10. Ο θεραπευόμενος θα μπορούσε να επικοινωνήσει με με e-mail με άλλο γνωσιακό συμπεριφοριστικό θεραπευτή, πρώην μπάτσο, και να λάβει την απάντηση («Στη γνωσιακή θεραπεία υπάρχει πάντα δομή, επαγγελματικότητα και πάντοτε σαφής χρονικός ορίζοντας»). Η φράση «σαφής χρονικός ορίζοντας», μπορεί να χτυπήσει σαν καμπάνα στο μυαλό του θεραπευόμενου. Επικοινωνία με το θεραπευτή του.

11. Ο θεραπευτής μπορεί να στείλει μήνυμα SMS στο θεραπευόμενο, να μη ζητάει σαφή χρονικό ορίζοντα, επειδή «έχει διαταραχή προσωπικότητας» (πρώτη φορά να του το πει με SMS) και επομένως έχει «πολλή, πολλή, πολλή δουλειά ακόμα!»

12. Ο θεραπευτής, χωρίς να ακολουθήσει τη μέθοδο που περιγράφει η Judith Beck, για μετάβαση από αρνητικές σκέψεις σε ενδιάμεσες πεποιθήσεις, πρέπει να πετάξει στη μούρη του θεραπευόμενου ό,τι «πυρηνικές» πεποιθήσεις πρέπει να έχει (προσέξτε –όχι «έχει») ο θεραπευόμενος, αφού του έχει διαγνώσει τη συγκεκριμένη διαταραχή (ίσως να είναι η συγκεκριμένη διαταραχή που έχει αναλάβει σαν εργασία να παρουσιάσει σε ομήγυρη εκλεκτών θεραπευτών, οπότε ο πελάτης γίνεται guinea pig). Έτσι, θέλει δεν θέλει, ο θεραπευόμενος έχει δύο επιλογές ή να κάνει το θύμα, αποδεχόμενος πεποιθήσεις που δεν του πάνε, ή να πάει αλλού. Μπορεί ο θεραπευόμενος να ρωτήσει με e-mail μια άλλη θεραπεύτρια τι να κάνει. Σε μια τέτοια περίπτωση, εκείνη θα πρέπει να του απαντήσει, μεταξύ άλλων, ότι «πρέπει να συζητήσετε το θέμα με το θεραπευτή σας. Αν πάτε σε άλλο θεραπευτή μην παραλείψετε να του αναφέρετε το λόγο διαφωνίας σας με τον προηγούμενο».

13. Ο λόγος του προηγούμενου είναι προφανής. Για την περίπτωση που ο θεραπευόμενος το κρύψει από το νέο θεραπευτή του, θα πρέπει να ζητηθεί εκ των προτέρων από τους συναδέλφους να δείξουν συναδελφική αλληλεγγύη. Κανένας δεν πρέπει να δέχεται άνθρωπο που υποτίμησε τη διάγνωση και διαδικασία –καλή ή κακή- άλλου συναδέλφου.

14. Μπορεί να γίνει δεκτό αίτημα του θεραπευόμενου για γνωσιακή-συμπεριφοριστική θεραπεία μέσω μερικών e-mails, επι αμοιβή. Φυσικά στην αμοιβή περιλαμβάνονται 40 λεπτά για τη λήψη του μηνύματος και άλλα 40 λεπτά για την αποστολή της απάντησης, επειδή το computer του θεραπευτή είναι αργό και καθυστερεί στην πρόσβαση στο Ιντερνέτ και θα το αλλάξει ….. το Μάιο. Το περιεχόμενο των απαντητικών μηνυμάτων πρέπει να περιέχει μόνο διευκρινιστικές ερωτήσεις, χωρίς να οδηγεί σε κάποιο γνωσιακό συμπέρασμα. Παράλληλα να του μαθαίνει μερικά κόλπα για να θυμάται ονόματα (π.χ. για να θυμάσαι τον Γαβριήλ Γαβριηλίδη, να έχεις στο μυαλό σου το ΓΑΒ-ΓΑΒ του σκύλου).

15. Θα πρέπει να καταγγελθεί σαν απαράδεκτη η άποψη της Judith Beck, σύμφωνα με την οποία «είναι δυνατόν να υπάρχει και αρνητική σκέψη που να είναι αληθινή και στην περίπτωση αυτή ο θεραπευτής αντί να την αμφισβητεί, βοηθάει τον θεραπευόμενο να επιλύσει το βασικό του πρόβλημα». Αυτό φέρνει σε δύσκολη θέση το γνωσιακό θεραπευτή που έχει σαν στόχο του να δουλεύει μόνο από τα συγκεκριμένα γνωστικά λάθη, τα οποία έχουμε μάθει απέξω κι ανακατωτά. Διαφορετικά ανοίγει το κουτί της Πανδώρας και ….. Δεν είναι δουλειά του γνωσιακού θεραπευτή να ασχολείται με άλλο πρόβλημα (π.χ. αν έχασε τη δουλειά του ο θεραπευόμενος) εκτός από το να τον βοηθήσει να συνειδητοποιήσει τις στάνταρντ αρνητικές σκέψεις που κάνει.

16. Μπορεί τέλος να ανακαλύψει ο θεραπευτής (με καθυστέρηση 3 μηνών) ότι έχει ξεχάσει συγκεκριμένο κείμενο, το οποίο είχε υποσχεθεί να διορθώσει ως προς τη διαδικασία των αρνητικών σκέψεων. Τότε του λέγει «α νόμιζα ότι τα κάνατε με άλλο θεραπευτή το καλοκαίρι!».

17. Τελευταίο επιχείρημα, μετά από 70 ώρες συνεδριών, ο θεραπευτής μπορεί να πει «ε, αν τελικά δεν είστε ευχαριστημένος από την προσέγγισή μου, μπορείτε να πάτε σε άλλο θεραπευτή» (έχοντας βέβαια φροντίσει να σαμποτάρει επιτυχώς μια παρόμοια προσπάθεια προσέγγισης άλλου θεραπευτή). Αν ο θεραπευόμενος ζητήσει από το θεραπευτή του να του συστήσει κάποιον άλλον, εκείνος πρέπει να κάνει πως δεν ξέρει κανέναν. Μπορεί να προσποιηθεί μόλις γύρισε από σπουδές που έκανε στη Μαδαγασκάρη και δεν ξέρει ούτε έναν.

18. Οι θεραπευτές δεν πρέπει να νιώθουν άσχημα όταν διαχειρίζονται αρνητικές σκέψεις με αυτό τον τρόπο. Με τη διαδικασία αυτή ο θεραπευόμενος θα ξεχάσει την αρχική αιτία που τον ενοχλούσε και θα έχει αγανακτήσει με το θεραπευτή του (=θα μπορούσε να αποτελέσει κάποια βερσιόν ομοιοπαθητικής!) Επίσης, όταν ο θεραπευόμενος πάψει να αγανακτεί κατά του θεραπευτή (που δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα και δεν νιώθει ποτέ άσχημα για το «έργο» του), σημαίνει ότι είναι κοντά στο τέλος της θεραπείας.

19. Γενικά ο Γνωσιακός θεραπευτής πρέπει να είναι ένα αυθόρμητο παιδί, απαλλαγμένο από οποιοδήποτε αίσθημα ενοχής, ευχάριστο στην παρέα του, που θα αντιμετωπίζει τα πάντα με ένα χαμόγελο και δεν θα κρατάει άσχημες σκέψεις στο κεφάλι του.


ergrearg ggrr στις 11/5/2006, 10:29
Κοιταξε από ότι καταλαβαινω το προβλημα σου είναι ο θεραπευτης και αυτό συμπαρασυρει και τη μεθοδο.

Η γνωσιακη είναι η Νο1 μεθοδος τα τελευταια χρονια αλλα μαλλον επεσες σε μ****α ψυχολογο που βαριεται η περασε τα μαθηματα με σκονακι.

Μην κολλας σε αυτό και αν δεν θες να τον δεις παλι τον θεραπευτη η πηγαινε σε αλλον η καντο μονος σου αφου μετα από 70 ωρες κατι θα καταλαβες

Εγω σου προτεινω το βιβλιο «ανακαλυπτοντας ξανα τη ζωη» του YOUNG εκδοδεις πατακη αυτος είναι μαθητης του ΜΠΕΚ και μιλαει για δεκα προβλημα συμπεριφορας καπου θα βρεις και το δικο σου αλλα το μεγαλο μυστικό είναι να ακολουθεις κατά γραμμα αυτά που λει και τα βηματα που σου λεει να κανεις θα τα κανεις ώστε να εχουν μια συνεχεια όχι ένα τωρα το άλλο σε ένα μηνα αυτά που σου λενε να γραφεις θα τα γραφεις συνεχεια για το κάθε προβλημα την κάθε αρνητικη σκεψη θα προσπαθεις να την ανατρεψεις πολλες φορες και αυτό θα περασει στον εγκεφαλο σου

Η γνωσιακη διδασκετε στα πανεπιστημια παντου δεν είναι μ*****ς ολοι αυτοι οσο γελοια και να σου φαινεται λειτουγρει

Δεν ειμαι ψυχολογος αλλα αντιμετωπισα προβλημα το οποιο το λυνω και το εξαφανιζω καθημερινα με κοπο και επιμονη αλλα αξιζει.
Αν θες κατι άλλο εδώ ειμαι
kostas_athens στις 11/5/2006, 01:04
Κατ αρχήν να εξηγήσω και να ξεκαθαρίσω οτι δεν ειμαι ψυχολόγος και επιπλεον δεν ξερω το συστημα αυτο καθολου.
Αρα σου λεω προσωπικες μου γνωμες και μιλαω σαν ασχετος.

Στο προφίλ μου όμως θα δεις οτι δεν ειμαι και τοσο άσχετος. Απλα δεν εχω σπουδασει.


Εγω προσωπικά πιστευω οτι το βασικοχαρακτηριστικο του θεραπευτει που σου "παει " ειναι το να μην κανει καμμια απολυτως εκτίμηση. Θετική η αρνητική.

Αν κανει τότε είτε ειναι πολυ στις κακες του είτε δεν ξερει πως να αντιμετωπισει το προβημα σου είτε το έχει ο ίδιος και δεν τα εχει καταφερει με αυτο.

Οποτε με αυτο το πραγμα γνώμονα, παιρνεις δρόμο

Σε εμενα θα μου εφτανε για να φύγω η
...διαβεβαιωση θεραπευτή ότι 99 στους 100 ασθενείς του (SIC) καταλαβαίνουν με την πρώτη περί τίνος πρόκειται και συνεργάζονται καταγράφοντας σκέψεις τους...

Γιατι σε συγκρινει με αλλους και αυτο ειναι εκτίμηση.

και το πιο κατω ειναι εκτίμηση:
...εγώ μετά βίας βγάζω μία αρνητική σκέψη από τους πελάτες μου και εσείς μου φέρατε τόσες...

Μου κακοφαιενται το να ανοιγει καποιος πληγες στον ενδιαφερομενο και να ανοιγει και να ανοιγει χωρις να κλεινει και καποια.
Προτιμαω να πιανει ενα θεμα και να το ξεμπερδευει. Αλλα δεν ειμαι απολυτος σε αυτο.

...Μα εσείς φταίτε για τη διαχείριση του χρόνου... = εκτίμηση

«έχει διαταραχή προσωπικότητας»
= εκτιμηση
έχει «πολλή, πολλή, πολλή δουλειά ακόμα!»
= εκτίμηση

«πυρηνικές» πεποιθήσεις πρέπει να έχει ο θεραπευόμενος, =εκτιμηση

αφού του έχει διαγνώσει τη συγκεκριμένη διαταραχή (απο την στιγμη που το ανακοινωνει στον ενδιαφερομενο οτι εχει την ταδε διαταραχή ειναι εκτίμηση).

Το αν σε αμφισβητει ειναι εκτιμηση αλλα ειναι καπως σχετικο εδω γιατι μπορει να ειναι θεμα της τεχνκης. Δεν ξερω και δεν επιμενω. απλα αν ποτε εκανα κατι τετοιο θα το εκανα σαν τελικό τεστ για να δω οτι ολα πανε καλα.


Εγω πιστευω βαθεια οτι το κλειδι στο να βοηθησεις καποιον ειναι να μην κρίνεις καθολου τον άλλο με κανενα απολυτως τροπο (Αρα και να μην τον συμβουλέψεις). Απο εκει και περα αν δεν βρεις κατι καλυτερο για να κρινεις θεραπευτές χρησιμοποίησε αυτο.